
Veelgestelde Vragen (FAQ)
Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over mijn webdesign diensten.
WordPress heeft duizenden thema’s (voor de structuur van je site) en plugins (voor extra functies) beschikbaar om een website mee te bouwen.
De meeste thema’s en plugins, vooral de goede met uitgebreide opties, regelmatige software-updates en premium ondersteuning, brengen jaarlijkse licentiekosten met zich mee. Dit kan oplopen tot meer dan € 900 per website, per jaar, enkel om de software te mogen gebruiken.
Soms vertragen plugins je website of werken niet goed samen met andere plugins, wat tot problemen kan leiden; je website ziet er ineens raar uit, laadt heel traag of werkt helemaal niet meer.
Kortom, het verkennen, leren en correct instellen van de software vereist veel tijd. Om nog maar niet te spreken over het oplossen van problemen die kunnen opdoemen als softwareleveranciers een update lanceren.
De tijd en energie die het kost om je website up & running te krijgen en te houden, kunnen ondernemer meestal effectiever besteden aan hun eigen expertise. Ik ondersteun jou daarin middels webdeveloment.
- Internetgebruikers zijn ongeduldig: als jouw website langer dan 3 seconden laadt haken bezoekers af en verlies je potentiële klanten. Mobiele gebruikers zijn nog minder vergevingsgezind dan desktopgebruikers en zullen jouw site zelfs sneller verlaten bij trage laadtijden. Een slechte eerste indruk zorgt er bovendien voor dat bezoekers niet meer terugkeren. Daarom is het belangrijk dat jouw website snel laadt. Je behoudt hiermee bezoekers en verhoogt conversies.
- De snelheid van je website is cruciaal voor je ranking in Google. Dat wil zeggen dat een trage website een lagere positie in de zoekresultaten krijgt. Ik optimaliseer je laadtijden om hoger te scoren en beter gevonden te worden.
Een grote misvatting is dat webshops bedrijven zijn die alleen maar online producten verkopen en versturen. Op het moment dat jouw website beschikt over functies als een winkelwagentje en betalingsmogelijkheden die klanten in staat stellen om online af te rekenen, heb je (ook) een webshop.
- Alle verandering aan jouw website voer ik eerst uit op een zogenaamde stagingwebsite. Dit is een afgebakende kopie van jouw live website. Pas als ik er zeker van ben dat alles goed gaat, dan voer ik de veranderingen door op je live website.
- Door regelmatig backups te maken zorg ik ervoor dat, in het geval er onverhoopt problemen ontstaan, jouw website weer snel in de lucht is.
- Website-updates voer ik uit buiten kantoortijden.
Zo hebben jouw website-bezoekers zo weinig mogelijk last van downtime door onderhoudswerkzaamheden.
- Software die jouw website niet traag maakt
- Software met regelmatige updates
- Software met een goede helpdesk
- Software met goede reviews
- Software die goed samengaat met de andere kwaliteitssoftware
Je abonnement gaat direct in na de opleverdatum van de website.
Je abonnement heeft een looptijd van minimaal één jaar na oplevering van de website. Daarna kun je maandelijks opzeggen.
Alleen een website laten ontwikkelen, zonder onderhoudsabonnement is bij mij helaas niet mogelijk. Dit komt doordat ik de beheerder ben van de licenties voor de kwaliteitssoftware die ik gebruik om jouw website te bouwen. Mocht er zich een probleem voordoen, dan los ik dit direct op met de softwareleverancier. Door dit bedrijfsmodel kan ik garanderen dat alles soepel blijft werken en mijn klanten zich geen zorgen hoeven te maken.
Na het eerste abonnementsjaar kun je maandelijks opzeggen.
Indien je jouw abonnement wilt beëindigen gaat dit altijd in overleg. Er zijn er dan twee opties:
- Je wilt geen abonnement en ook geen website meer. Je website gaat uit de lucht, je domein wordt opgezegd.
- Je wilt geen abonnement, maar je wilt de website werkend houden. Samen regelen we de overdracht. Houd er rekening mee dat vanaf dát moment de kosten van hosting, domein en softwarelicenties voor jouw eigen rekening komen. De hoogte van deze kosten zijn deels afhankelijk van de functionaliteiten die zijn aangeschakeld op jouw website. Voor de overdracht worden eenmalige kosten van € 100,- in rekening gebracht.
Je domeinnaam (het webadres, bijvoorbeeld “www.mijndomein.nl”) is een essentieel onderdeel van jouw bedrijf. Daarom blijft het domein volledig jouw eigendom. Ik neem jouw domein in beheer om jouw website zo goed mogelijke te kunnen onderhouden en optimaliseren. Als onze wegen zich onverhoopt scheiden draag ik het domein weer aan jou over.